Кількість
|
Вартість
|
||
|
Каркассон, натхненний однойменною середньовічною фортецею на півдні Франції, — гра, у якій гравці заповнюють сільську місцевість навколо укріпленого міста. Гравці вибирають із плиток, які зображують міста, дороги, монастирі та поля; кожна нова плитка розширює місцевість, на якій гравці можуть додавати своїх послідовників (міпли). В залежності від того як ефективно розташовано міпли, гравці заробляють очки. Гравець, який зробить найбільш стратегічне розміщення плиток і послідовників, набере найбільшу кількість очок і виграє гру.
Послідовники
Послідовники в Каркассоні можуть виконувати різні ролі — лицарі, монахи, фермери чи злодії — залежно від типу плитки, на якій вони розміщені. Кожна роль набирає бали по-різному, тому вам потрібно ретельно спланувати, щоб якнайкраще використовувати своїх послідовників. Наприклад, злодії розміщуються на дорогах і отримують один бал за кожну плитку цієї дороги. З іншого боку, ченці розміщуються в монастирях і отримують дев’ять очок — коли поміщається остання з цих дев’яти плиток (по одному за кожну плитку, що оточує монастир). У вас обмежена кількість послідовників, і після розміщення ви не повернете їх, доки не буде завершено функцію, яку вони використовують. Вам потрібно буде подумати, чи вибрати швидкий набір низьких балів, щоб мати більше доступних підписників, чи працювати над вищими балами, які зобов’язують ваших підписників надовго.
Під час гри в Carcassonne гравці стикаються з рішеннями на кшталт: «Чи справді варто поставити туди мого останнього міпла?» або «Чи варто мені використовувати цю плитку, щоб розширити своє місто, чи замість цього я повинен розмістити її біля свого супротивника, заважаючи йому завершити свій проект і отримати очки?» Оскільки гравці розміщують лише один тайл і мають можливість розмістити на ньому одного міпла, ходи відбуваються швидко, навіть якщо це гра, повна варіантів і можливостей.
Типи місцевості
З ростом карти зростає й можливість для гравців порушувати плани один одного. Усі гравці додають плитки на ту саму карту, і лише один послідовник може зайняти дорогу, місто, поле або монастир, тому якщо ви не розмістите послідовника на щось, хтось інший, ймовірно, зробить це. Розумне розміщення плиток і послідовників може позбавити інших гравців очок або навіть викрасти їх. Незалежно від того, чи блокуєте розвиток міста, чи з’єднуєтеся з дорогою вашого суперника, щоб поділити очки, Каркассон пропонує безліч способів застосувати вашу хитрість і перехитрити своїх суперників.
Чому Каркасон?
Завдяки своїй простій, але багатій ігровій механіці та вісімдесяти чотирма тайлами, які можна налаштувати в численні комбінації, Каркассон сподобається як новачкам, так і досвідченим гравцям. Українське видання повністю перероблено та модернізовано та включає два доповнення: Річка та Абат.
Нагороди:
-
2012 Ludo Award Best Board Game Editor’s Choice Winner
-
2011 Jocul Anului în România Best Game in Romanian Finalist
-
2004 Vuoden Peli Family Game of the Year Winner
-
2004 Vuoden Peli Family Game of the Year Nominee
-
2004 Hra roku Nominee
-
2002 Årets Spel Best Family Game Winner
-
2001 Spiel des Jahres Winner
-
2001 Spiel des Jahres Nominee
-
2001 Spiel der Spiele Hit mit Freunden Recommended
-
2001 Nederlandse Spellenprijs Nominee
-
2001 International Gamers Awards – General Strategy; Multi-player Nominee
-
2001 Deutscher Spiele Preis Best Family/Adult Game Winner
-
2000 Meeples’ Choice Award